Wiadomości branżowe Wierzytelności

Polscy inżynierowie realizują projekt wykonawczy mostu wieloprzęsłowego Solna Bridge w Szwecji

Zespół polskich specjalistów z firmy Sweco Infraprojekt wspólnie ze szwedzkimi ekspertami odpowiada za projekt wieloprzęsłowego wiaduktu Solna Bridge w Sztokholmie. Obiekt został zaprojektowany w taki sposób, aby można było na nim w dowolny sposób prowadzić ruch samochodowy i szynowy. Zakończenie prac projektowych planowane jest na koniec stycznia br. Zlokalizowany w dzielnicy Solna w

Teaser

Zespół polskich specjalistów z firmy Sweco Infraprojekt wspólnie ze szwedzkimi ekspertami odpowiada za projekt wieloprzęsłowego wiaduktu Solna Bridge w Sztokholmie. Obiekt został zaprojektowany w taki sposób, aby można było na nim w dowolny sposób prowadzić ruch samochodowy i szynowy. Zakończenie prac projektowych planowane jest na koniec stycznia br.

Zlokalizowany w dzielnicy Solna w Sztokholmie w Szwecji most powstał w 1942 roku. W związku z trwającą aktualnie przebudową dzielnicy Solna (projekt „Hagastaden”), a co za tym idzie nowymi rozwiązaniami komunikacyjnymi, nastąpiła konieczność przebudowy obiektu. Od kwietnia 2012 roku nad pracami projektowymi czuwają eksperci szwedzkiej grupy Sweco oraz inżynierowie z należącej do niej polskiej firmy Sweco Infraprojekt. Wiadukt będzie przeprowadzał ulicę Solna (Solnavägen) w Sztokholmie nad modernizowaną autostradą E4. Do obiektu będą doprowadzone dodatkowo drogi boczne – na obiekcie projektowane jest między innymi klasyczne jednopoziomowe skrzyżowanie.

Wiadukt został zaprojektowany zgodnie ze szwedzkimi standardami. To obiekt żelbetowy (konstrukcja zespolona beton-beton), na którym zostanie zainstalowana pełna podbudowa drogowa o grubości ok. 1,20 m. Dzięki temu będzie można na nim w dowolny sposób organizować ruch samochodowy i szynowy.

Zadaniem Sweco było wykonanie projektu dwóch części obiektu: pojedynczego przęsła pomiędzy osiami 1 i 2 oraz sześciu przęseł w układzie ciągłym pomiędzy osiami 3 i 9. Podstawowe parametry projektowanych przez Sweco części obiektu to:

  • długość: ~20,2 m (przęsło 1-2) i 93,4 m (przęsła 3-9).
  • szerokość: od 38,4 m do 44,3 m.

Pięciu polskich specjalistów z mającej siedzibę w Krakowie firmy Sweco Infraprojekt odpowiada za wykonanie obliczeń statyczno-wytrzymałościowych i przygotowanie rysunków konstrukcji.

– Dzięki pracy przy projekcie Solna Bridge mamy szansę na zaprezentowanie naszych kompetencji w zakresie projektowania konstrukcji prefabrykowanych. Tego typu konstrukcje nie należą do popularnych w Szwecji, tym bardziej cieszymy się, iż możemy wykazać się kwalifikacjami w tym zakresie. Praca w warunkach szwedzkich to także nowa jakość, którą nasi pracownicy z pewnością wykorzystają przy projektach prowadzonych w Polsce – mówi Bogdan Majcherczyk, projektant w Sweco Infraprojekt.

A to już wiesz?  Niebanalny pomysł na gabinet do pracy

– Współpraca z inwestorem Trafikverket (szwedzki odpowiednik GDDKiA), firmą wykonawczą Hochtief oraz kolegami ze Sweco w Sztokholmie była dla nas poważnym wyzwaniem i wspaniałą okazją do zdobycia nowych doświadczeń. Cieszę się, że wiedza i profesjonalizm naszych projektantów zostały docenione, a ich udział w projekcie zakończył się pełnym powodzeniem. Projekt ten jeszcze raz wykazał, że kreatywna współpraca na linii projektant- inwestor-wykonawca prowadzona w pozytywnej atmosferze jest bardzo ważna dla osiągnięcia końcowego sukcesu – dodaje Grzegorz Rolski, Dyrektor Zarządzający Sweco Polska.     

Zakończenie prac projektowych dotyczących mostu Solna Bridge planowane jest na koniec stycznia 2013.

< 233013" >

Źródło Sweco Polska. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy